Strålande sol och vattendropp!

Idag är det vår! Så jäkla underbart. Såna här dagar förstår jag inte varför jag ibland säger något så dumt som "jag hatar Sverige!". Det är ju helt galet bra. Och skulle vi inte ha haft den äckliga snön så skulle jag absolut inte uppsakatta såna här dagar så mycket som jag faktiskt gör. 1-0 till Sverige.

Och när jag ändå håller på att tjata om vädret så kan jag ju fortsätta lite på det spåret. För det är ju något som händer med en när dom första vårdagarna kommer. Alla fall med mig. Jag får så mycket energi att jag knappt vet var jag ska göra av den. Så nio i morse började jag med att städa sovrummet, medans en snarkande man låg och sov och märkte ingenting. Men vilken surprise när han vakna? Bomnedslag när han somnade och fint som en äng när han vaknade! De ni. Sen fortsatte jag med resten av lägenheten med glatt humör. Så nu är det fint men dock så kom skolarbetet i skymundan även denna dag... Det är iofs många timmar kvar tills dagen i slut så förhoppningsvis får jag pluggenergi om ett tag.

Och för den som undrar så håller min jäkla förkylning på att försvinna! Hallelujah moment! Det är i stort sätt bara lite snorigt och hostigt kvar. Dock låter det ju som jag har kol när jag hostar och jag är nästan rädd att en lunga ska flyga ur. Men det går över! Solen skiner ju!

Nu tänker jag passa på att klippa kissens klor! Då är inte jag hans favorit men det går över så fort sen är jag hans bästa mamma igen!

Hoppas ni har en bra dag i solen! Konstigt vore det ju annars!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback