Natten till söndag

Klockan är strax efter tolv och jag är vaken. Det hör absolut inte till vanligheterna. Brukar vara ganska duktig på att däcka alldels för tidig och vara en oerhört tråkig person. Men inte nu. Nu är det någon annan som ligger och snarkar och är tråkig. Himla otur för mig. När han somnar före så är det i stort sätt omöjligt för mig att somna. Inte för att han snarkar, de gör inget. Men jag vet inte. Det känns bara fel. Jag SKA somna först. Så är det bara. Tur att detta inte händer allt för ofta. Skulle inte vara bra för min sömn.

Denna lördag har jag allafall ägnat åt några timmars jobb. Kännde dock att förkylningen höll på att bli värre och höstan slemmigare. Mysigt va?
Men ingen sjukdom stoppar mig ifrån att få mysa lite med hästar. Så efter jobbet hämtade syster och familjen upp mig så åkte vi och hälsade på Alexandras blivande häst. Eller ja, hon ska få vara medryttare allalfall. Och eftersom jag är världens bästa moster så hoppas jag på att få följa med fler gånger och få rida lite jag också. Men idag var det bara Alexandra som fick äran. Vi andra fick gå. Kallt och halt och en jobbig hund som var stört förälskad i mig. Men nu ska jag inte vara negativ. Lite mysigt var det också. Något klokt som T sa var: " Är Shetlandponny hästens motsvarighet till dvärg?" Jag skrattade så jag höll på att kissa på mig. Hur kul som helst ju. Om man har bra humor dvs.

Nu är klockan tjugo över tolv. Frågan är vad jag ska göra nu. Lägg mig i sängen och stirra in i väggen med Fredriks armar slingrande omkring mig? Eller sätta mig ensam i vardagsrummet och se några avsnitt av Skilda världar? Det första alternativet lät ju väldigt mycket mysigare men hua vilken tid det kommer ta för mig att somna... Vilka problem va?

Hoppas ni sover gott allafall! Eller ja de är lördag iofs så dom flesta är väl ute och är odrägliga kan jag tänka mig. Hursomhelst! God natt!


Gladtjej.se! :) haha

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback