Dag 18 – Min favoritfödelsedag

Men gud. Ööh. alla födelsedagar är väl typ lika samma. Allafall för mig. Meeen då är väl min 20årsdag min favorit då. Eller 18. För det är två åldrar som betyder något och man får göra saker.
Kommer iofs inte ritkigt ihåg min 18årsdag... Inte dagen allafall. På kvällen drog syster med mig ut på krogen, jag blev tok full och dagen efter hade jag ångest för jag hade gjort av med så mycket pengar. Vem kunde ana att det var så dyrt att dricka alkohol ute....

Min 20årsdag kommer jag ihåg bättre. Kan ju vara för att det inte var så länge sen.
Den började inte så bra. Jag blev förbannad och ledsen för att Fredrik sket i att följa med ut till mamma där jag skulle ha "kalas".
Sen kom Kim och Karin och hämtade mig. Kim gav mig pengar och följde med mig in på systemt så jag kunde köpa vin! Jag var livrädd och det kändes sjukt obehagligt! Men jag fick visa legg och fick ett grattis :D
Hos mamma åt vi smörgåstårta och drack massa vin. Vilket resulterade i en ganska berusad Ronja som sen skulle åka till Hanna för att sen gå ut på krogen. Hos Hanna blev det ännu mera vin.. Vilket de resulterade i att jag däckade och stackars Hanna försökte förgäves få liv i mig. Men tillslut så piggnade jag till och vi drog till Etage. Mer alkohol. Träffade min käre bror där, tror att Hanna försvann och jaaa.. En vanlig ute kväll ungefär! Ganska lyckat!
När jag skulle hem (bodde då i Kvarngärdet) var dörren låst och jag hade ingen nyckel.. Så jag tog av mig klackarna och traskade igenom buskarna och hoppade tillslut in genom vardagsrumfönstret. Och drog ner gardinen. Oerhört smitigt. (fattar inte hur jag kan komma ihåg det så detaljrikt.)

Japp så får det var! Så var det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback