Dag 5 - Vad är kärlek?

Vad är kärlek? Hur ska man kunna beskriva det? Känslan som kärlek ger mig kan jag inte riktigt beskriva.

Men det första man tänker på när man hör just ordet Kärlek är ju oftast mellan pojke och flicka. Eller hur? Så är det ju. Den där känslan som man har jagat än sen man gick på dagis, den där pirrande känslan man får i magen...
Men kärlek är så mycket mer. Det är ju därför det är nästan omöjligt att sätta ord på det.

Kärlek är när man alltid älskar någon, vad som än händer så finns alltid känslan kvar. Spelar ingen roll vad personen gör. Är det kärlek så är det. Det kan vara förjävligt ibland, men kärleken övervinner allt! <3
Men kärlek är även att vara saknad och att sakna.
Att veta att det finns någon som skulle göra allt för att ge dig en kram då du verkligen behöver det. Någon som verkligen bryr sig om dig. På riktigt.

Jag känner även kärlek för min familj. En annan sort kärlek än vad man tänker på direkt kanske. Men det är en sorts kärlek. Och mina vänner. Mina underbara vänner som står ut med mig. Den kärleken, den är stor.

För mig är kärlek allt som får mig att hålla mig vid liv, allt som får mig att kämpa vidare.

Bättre än så kan jag inte beskriva det idag. Men den är underbar, Kärleken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback