Dag 3 - Mina föräldrar

Jaha vad ska man säga om dom då. Kan väl börja med pappsen.
Min pappa heter Michael Ek, kallas Micke eller även Eken i vissa sammanhang men det var nog mer förr.
Han är 52 år och bor ute i Ramstalund med sin fru och deras gemensamma dotter Julia.

Under min uppväxt har pappa varit en väldigt bra pappa faktiskt. Han har för det mesta alltid varit väldigt rättvis mellan oss syskon och uppfostrat oss så bra att han kunnat. Han var även bestämd av sig men som sagt på ett rättvis sätt.
När jag var liten fick jag ofta vara med när han grejade hemma med huset eller så. Minns att när han höll på att bygga ut vårat hus så fick jag vara med, sitta på taket och agera assistent. Haha. De är ett under att jag lever kanske.
Men ja, han har varit en bra pappa under min uppväxt allafall och han har alltid funnits där och hjälpt till så mycket han kunnat.
Det var lite om min pappa det.

Mammsen då!
Hon heter Vivianne Linde, kallas Vivi! Hon är 50 år och bor långt bort i skogarna. Nej då, men nästan. Ett litet ställe som heter Hemringe vid Gamla Uppsala allafall. Där bor hon med sin sambo allafall i ett stort fint hus!

Om jag ska dra lite hur mamma var under min uppväxt då. Ganska olik pappa skulle jag nog säga. Väldigt pjolitig och ville gärna att alla skulle alltid få som dom ville. Dock gick ju inte de. Men jag var ju minst så jag hade mina fördelar;)
Nej men mamma har varit en underbar mamma under hela min uppväxt. Vi har dock aldrig haft en sån där mor och dotter relation riktigt.
Men även om det var en jobbig tid under skiljsmässan så var mamma väldigt stark och tog hand om oss under den svåra tiden. Hon är verkligen guld värld!


Det var lite om mina päron de :) Mer än så blir de inte!


En gammal bild från när pappa fyllde 40!


Och en ny men inte så bra bild på mammsen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback