not because I deserve better.

Känner mig seg och tråkig. Deppig och värdelös. Ful och äcklig. Patetisk.
Men så är det väl ibland antar jag. De är bara att bita ihop och se glad ut!

Idag har varit en lång dag! Gick upp vid tio, trött som en björn som vaknat på vintern (?).. Somnade inte förrens efter fem i natt.. Inte första gången den här veckan direkt. Men de går bara inte, jag kan inte sova längre. De är för mycket som rör sig i huvudet på mig, pengar, lägenhet, skulder, skolan,familjen osv... De blir för mycket ibland bara...
Allafall. Åkte ner på stan för att träffa mamma, syster och barnen. Gick och käkade lunch. Fick mig ett gott skratt. Barn är för underbara. Joel kläcker ur sig (väääldigt högt): "Pappa har laddat ner den filmen till mig!!!" haha. det var faktiskt väldigt roligt, tyckte även folket runt omkring, men Li skämmdes. Jaja, detaljer.

Gick runt och kikade efter jacka och skor, vilket jag var i stort behov av! Fann inget så vi bestämt oss för att åka ut till Ikea istället, efter att vi lämnat mamma på jobbet.
Väl framme slängde vi in barnen i lekhörnan för lugn och ro och sen fick vi och kikade lite. Det slutade med att jag jag köpte mig två par skor (dock inte dom som jag blev ljupt förälskad i) hittade mig även en skinnjacka, som jag aldrig kännt mig bekväm i men jag slog till! Det pinsamma är väl kanske att jag hittade den på Lindex barnavdelning, men det syns inte! Tror jag?
Men jag är nöjd med dagen, den blev väldigt lång som sagt. Åkte sen hem till min prins, som sov. Men klockan var ju bara fem... Jaa..
Lättade över att vara hemma hos honom, slöade till mig i sängen i fem minuter sen var det vara att promenera ut igen. Kom på att cykeln blev kvar i stan och den behöver jag i morgon så ja, jag fick mig en mysig promenad i regenet. Men det var faktiskt ganska skönt. Rensa tankarna. Om jag tänker efter så är jag aldrig ensam. Ingen egen tid, bara för mig själv. Sjukt. Men jag vill inte vara ensam heller. Ingen längre tid. Jag får panik, blir rastlös och känner mig ensamast i världen...

Nu sitter vi här allafall. Jag och Fredrik. Han spelar fifa, de suger. Skit tråkigt. Jag är hungrig, men orkar inte äta. Har kollat runt på olika bantningspiller och har hittat två sortersom verkar bra. Tror jag ska prova en månad och se vad som händer. Skulle ju va kul om de fungerade! Mitt mål var ju att gå ner 10 kilo till sommaren, så jag ger inte upp!

Jag hoppar lite känner.. Från det ena till det andra. Men det får bli så. Jag känner bara att jag behöver skriva, om allt och inget. Det behövs ibland.

I morgon ska jag träffa en liten hund vid namn Lova (?) tror jag det var. Ska vara hundvakt åt henne i helgen så har även tillgång till en central lägenhet från och med i morgon fram till söndag. De är nice! Nej men de blir nog bra. Inte bra betalt men hur jobbigt är det då? Gå ut med en söt liten sak, få motion dessutom och få bo gratis? Jag klagar inte. Hoppas på att de blir fler gånger bara. grannar.se säger jag bara. Där kan man minnsan få tag i lite ditt och datt.

Nej men om jag ska lägga ner och sluta skriva massa strunt, nu har jag fått skriva av mig lite allafall. Skönt.

Och juste, för er som fortfarande läser kan jag ju påminna om att jag fyller år om en vecka! Så massa fin födelsesång vill jag höra då!
Nej, skämt och sido. Jag ser inte särkilt mycket fram till att fylla 20. Eller ja jo det klart, finns ju en massa fördelar och allt de. Men just till att fylla år. Mamma frågade idag vad vi skulle hitta på och hur jag ville göra, men ärligt talat så behöver jag inte firas, allt känns bara jobbigt och komlpicerat. Det är lixom inte viktigt.
Det ända jag vill få gjort och som betyder något för tillfället är:
*En lägenhet! Det var ju så nära.....
*Ett jobb!
*Klara skolan
*Bli av med skulderna... Innan de är försent.

Äh, jag skulle ju sluta sa jag. Men vad ska jag hitta på nu då? Kommer inte kunna sova än på ett par timmar. Klockan är ju bara 02.00.. SUCK!

Förändring, jag behöver förändring, förnyelser, jag vet inte exakt av vad. Men vad som helst. Klippa håret, färga håret, skit samma om de blir fult, bara de blir en förändring! Jag måste börja tänka på framtiden på allvar. Jag kan inte ta en dag i taget. Det funkar inte, de går bara nerför. Shit vad jag låter deprimerad.

Ska försöka få lite kontakt med Fredrik nu tänkte jag. Behöver närhet! Massor av de idag tror jag. I need.


Tjoffhoff.

                                                                                   But it feels like it’s over without him.



Kommentarer
Postat av: Ronja

Det var inte meningen att det skulle bli så långt..

2010-04-09 @ 02:03:25
Postat av: Savolainen -

Det är kul när det är långt :) Och jag älskar dig hjärtat, är lite jobbigt att läsa när du inte mår bra, men jag hoppas du vet att jag finns här för dig<3:)

2010-04-09 @ 12:56:27
URL: http://saavoolaiinen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback